Thursday 20 August 2009

Boating Tilda

Hej alla!

Nu är jag här igen. Det är en jättevarm dag här och Philip och jag ska ut och åka buss. Är det inte typiskt att det är en av de få varma dagarna då? Suck, men måste man så måste man. Ortopedteknikerna kallar...

Jag har lyckats åstadkomma ett kort också, tro det eller ej. :) Inte en enda katt eller hund på det här kortet heller. Och jag som började den här bloggen med att tala om att jag har katter eller hundar på nästan alla mina kort. Sanningen är den att alla kort hamnar inte här, för det orkar jag inte. En del är bättre andra är sämre. Allt är inte heller stämplat, vilket det i sig inte behöver vara heller. Ska nog ta och tänka igenom det här lite bättre...

Nåja, tillbaka till kortet. Det är en 3-dutmaning på http://justmagnoliatoo.blogspot.com/ just nu och det tyckte jag verkade roligt. Titta gärna in där. Fina kort att beundra. Sagt och gjort så har jag 3-dat till tusen i flera dagar nu. Här kommer resultatet. Taadaa!


Massor med lager på min Tilda, fyra för att vara exakt, sedan är det fyra lager på bryggan, tre stycken på strand och hav. Och för att avsluta det hela två lager sol och moln. Lite rester av ett mönsterpapper i rätt färger för att lätta upp den röda bakgrunden. Hushållssnöre i tre lager med "kärleksknutar" på och en liten sjöstjärne-charm. En blomma i flera lager, alla utom den blå är från Prima precis som bladen. Pyntnålarna kommer från Skaparlusten.




Fler lager...

Blomman och nålarna...
Allas vår vän Tilda... Något mer hinner jag inte säga om det här "lilla" projktet. Jo, kanske förresten. Det tog en väldig tid, men så roligt det har varit. Känner mig helt tom nu. Undrar vad nästa utmaning blir? lol
Må gott och kramen

Marie

3 comments:

peggysue said...

Wow, you popped up the boat, the sun, everything, looks great! Little sailor Tilda, first time I've seen her used I think, nice job!

Anonymous said...

Hej Marie!

Vilka härliga kort! Jag gillar dina kattkort jättemycket, men det marina temat med Tilda tilltalar mig verkligen också! Underbara färger och tredimensionellt, fantastiskt fint.
Dessutom är det mycket trevligt att läsa dina texter också. Man blir intresserad!

Lena i Kalmar

Mina said...

stunning card Marie, your 3d work is wonderful...thank you for joining in with the Just Magnolia monthly challenge
Mina xxx