Sunday 2 August 2009

Första gången...

...och jag vet inte riktigt var jag ska börja. Vet knappt hur det här gick till, att jag hamnade i bloggvärlden menar jag. Nå nu är jag här och det är väl bara att sätta igång antar jag.

Tänkt använda min lilla bloghörna till att visa mina oftast enkla med dock kreationer här. Det finns några anledningar till att jag gör kort. Det är avslappnande och ger mig något annat att tänka på när jag har ont i lederna. Reumatiker sedan jag var pytteliten och det är ett tag sedan. :) Det är roligt att skapa. Har alltid gillat färg och form. Tecknade och målade mycket när jag var yngre. Nu finns inte så mycket tid längre. Stämplande och färgläggande är ett bra alternativ till det. Ett annat stort intresse är katter av alla färger och former. Huskatter och brittiska korthår är favoriterna. Om jag kunde och orkade så skulle jag gärna hjälpa till på något katthem, men när det nu inte går så gör jag kort. Korten skänker jag till favoritkatthemmet, "Katthemmet Kompis". De säljer dem och får in några kronor. Ett bra sätt att hjälpa till på när man inte kan finnas där på plats. :)

Det första kortet jag tänkte visa är gjort med en stämpel från http://www.sugarnellie.com/ och den heter "Braveheart". Tycker att den är bedårande. Textstämpeln kommer från http://www.magnolia.nu/ och är en annan favorit. Det finns många sådana. :) Pappret är "Wild asparagus" från MME. Älskar färgerna i den serien. Gillar grönt och mörka röda färger.

Det var allt för idag. Nu ska jag ta och läsa lite om hur man sköter en blogg. Kan vara bra, för det här är inte riktigt min grej. :)

Må gott och kramen
Marie




No comments: